background image

Menu:

 

Látogatók száma:






Partnerek, linkek:

Ovisjel

Aranyalma Gyermekfejlesztő Központ

IQ kuckó

Szent György Fogadó

Melegh Andrea

Légifotók


Szülői vélemények


"The students at Ladybird are delightful to play with and teach. They are sponges for information and learn English without realizing it. During the 10 months I was there, my older group went from looking scared when I spoke to them to answering in complete sentences (in English) and even playing in English without me. Within a few months of playing with the younger group, they were singing the ABCs, and answering me (correctly) in Hungarian to questions I asked in English. It's an excellent environment to learn English in the same manner as they learned Hungarian."

Megan Black,
Kindergarten teacher at Ladybird 2010/2011


"We are really thankful for Ladybird's hospitality and staff during the past 1.5 years of our stay in Pecs. Coming to Hungary from Mexico was a difficult challenge in all aspects and we are grateful for Ladybird English - Hungarian Nursery, which adopted our kids in a unique way. They were able minimize cultural difference and make our kids happy and adapt faster."

R.Castilla, Mty, MX

"Gréti egy évet töltött a Ladybirdben, az első induló óvodai csoport alapító tagjaként. Ez az egy év, (mely egyben az utolsó óvodai éve volt,) minden szempontból meghatározó volt számára.
Szülőként a családias légkör, a motiváló, esztétikus környezet, a kis létszámú csoport fogott meg. Fejlesztőpedagógusként és képességfejlesztéssel foglalkozó gyakorlati szakemberként pedig az idegen nyelv korai, élményteli elsajátítása volt a cél. Felnőttként vannak tapasztalataink magunkról és az iskolai nyelvoktatás során idegen nyelvet tanuló gyerekekről is, mely azt mutatja, hogy az évekig tartó nyelvtanulás ellenére a spontán nyelvhasználat mennyire nehézkes, gátlásokkal teli.
Miért is? Ennek több oka is van. Egyrészt, mert az alsó tagozatban a heti egy vagy jobb esetben két nyelvi órával a haladás csekély mértékű, a tanítás passzív befogadói folyamat során és folyamatos számonkéréssel tarkítva megy végbe. Másrészt, mert nem elsajátítjuk, hanem jobb esetben tanuljuk, rosszabb esetben oktatják nekünk a nyelvet, amiből az következik, hogy az idegen nyelv használata során magyarul gondolkodunk, mondanivalónkat magyarul alkotjuk, amihez igyekszünk a tanult aktív, pláne passzív szókincsünket mozgósítani, a nyelvtani szerkezetekkel, szabályokkal megszerkeszteni, aztán megfelelő módon interpretálni, figyelve a szép kiejtésre is. Ez egyrészt időt, energiát igényel, másrészt többekből szorongást vált ki. Jól emlékszem? Mit is jelent? Hogy is van? Jól ejtem ki? A címzett megérti? Ha válaszol, megértem?
Ezért hát pontosan tudtam, miért íratom be Grétit a Ladybird-be. Mint általában, az óvodáskor a képességek fejlődésében általánosan is, és az idegennyelv-tanulás tekintetében is egy kincsesbánya!
Korai életkorban, megfelelő nyelvi környezetben az idegen nyelv elsajátítása az anyanyelv elsajátításához hasonló, nem tudatos folyamat. A nyelvelsajátítás folyamata stressz-mentes, az óvodai környezetben tevékenységbe ágyazva, oldott, szeretetteljes légkörben könnyedén megy végbe. Az ismétlődő verbális ingerek bizonyos jól elkülöníthető szituációkhoz kapcsolódnak. A gyerekek a nyelvtani szabályokat nem alkalmazzák, hanem érzik. A teljesítményt nem mérik érdemjegyekkel, szabad hibákat elkövetni, mert a felnőttel, és a gyerekekkel való természetes kommunikáció révén később minden a helyére kerül. A kommunikáció elsődleges célja az üzenet eljuttatása a címzetthez, nem pedig a helyes nyelvi forma képzése.
Gréta 2 éves kora óta tanult angolt elismert módszerekkel. Felhalmozott sok mindent, amit főként passzívan birtokolt.
Ez alatt az egy év alatt eljutott oda, hogy folyékonyan beszél angolul, örömmel kommunikál, kommunikációja könnyed, és spontán. Szívesen kezdeményez beszélgetést bármilyen témában angolul, a legnagyobb természetességgel alkot mondatokat, beszéd közben intonál, játszik a hangjával, érzelmeket, hangulatokat közvetít. Ez a siker a fent említett életkori sajátosságnak és Eszter mindezt alapul vevő, tudatosan felépített és alkalmazott módszertani irányításának köszönhető.
Ezért nagyon jó szívvel ajánlom Eszter óvodáját minden olyan szülőnek, aki érzi és tudja, milyen óriási szerepe van napjainkban a használható és alkalmazható nyelvtudásnak, és mindannak aki tudja, milyen fontos a kiegyensúlyozott, harmonikus környezet, az odafigyelő, szeretetteljes légkör."

Radnai Yvette
Szülő,
kognitív képességfejlesztő terapeuta
Aranyalma Játszóház és Fejlesztő Központ
/2011.06.20/


"A mi kislányunk, Emma, 14 hónapos kora óta jár a Ladybird-be. Számomra nehéz döntés volt, hogy Emma napközben távol legyen tőlem, de amikor első alkalommal mentem a Ladybird-be, már tudtam, hogy ez az a hely, ahova Emmát szívesen elviszem és otthagyom. A beszoktatás nagyon könnyen ment, ez természetesen köszönhető az óvó néniknek és a vezetőnek is. Az ovi nagyon jól felszerelt, igényes készségfejlesztő játékokkal. Minden nap van foglalkozás, amiket Emma nagyon szeret. Mindenkinek tiszta szívből tudom ajánlani a Ladybird Családi Napközit!"

Weintraut Viktória

"Marcell alapító tagja a Ladybird-nek. Az első naptól kezdve szívesen jár a bölcsibe. Nagyon szereti az ott dolgozó pedagógusokat, otthon is sokat mesél róluk, pedig előtte félénk volt más gyerekekkel szemben és társaságban sem nem tudott feloldódni. A mindennapos foglalkozások eredménye szemmel látható a fiam fejlődésén. Ami a legfontosabb nyugodt szívvel hagyom ott reggelente, egy pillanatig sem kell aggódnom napközben, mert tudom, jó helyen van. Bátran ajánlom azon szülőknek, akik tartanak a bölcsödébe járástól...."

Béres Brigitta

"Ladybird-egy szimbólum. Szimbóluma annak, hogy a napköziben minden gyerek egy különleges kis "katicabogár", szárnyakkal és végtelen repülési lehetőségekkel. Szárnyalhat a fantáziájuk, a kreativitásuk és biztos, hogy e helyen nem törik le az örökké csapdosó és felfedező kis szárnyakat. Kevésbé allegorikusan: a Ladybird családi napközi egy gyerekközpontú, kedves, barátságos hely, ahol szülőként szívesen hagyom ott gyermekemet, mert tudom, hogy jó kezekben van, vigyáznak rá, építik szellemét és lelkét, és az óvó-védő család mellett nagymértékben hozzájárul, hogy gyermekem, gyermekünk kiegyensúlyozott, boldog gyerekként élhessen"

Apró Kata

"A Ladybird olyan, mint amiről a nevét kapta: kedves, szerethető kis színfolt. És olyan is, mint aki létrehozta: igényes és minden apró részletében lerí róla a gyerekszeretet."

Kincsesné Kemény Krisztina